Voor ( Paint Shop Pro: 8 - 9 - 10 - 11 - Photo X2 - Pro.X3 - Pro.X4 )
Ik heb deze les in stapjes geschreven om daar een beter overzicht op te hebben.
© Een tutorial van Gerard Lenting
Kermis Draaimolen
*** Neem deze pen mee om te weten waar je gebleven bent. ***
Benodigdheden
Materialen
Filter unlimited 2.0
Stap 1
Open een nieuwe afbeelding
Breedte650
Hoogte500
Transparant
Stap 2
Zet je voorgrondkleur op #18476E
En je achtergrondkleur op #c1ab82
Stap 3
Vul je afbeelding met je voorgrond > kleur > #18476E
Bestand > Open > Kopië ren > kermis_achtergrond plakken als nieuwe laag
Stap 4
Bestand > Open > Kopië ren > kermis_achtergrond_1 plakken als nieuwe laag
Stap 5
Bestand > Open > Kopië ren > kermis_achtergrond_2 plakken als nieuwe laag
Ik heb er 3 stuks neergezet
Stap 6
Bestand > Open > Kopië ren > kermis_achtergrond_3 plakken als nieuwe laag
Ik heb er 2 stuks neergezet
Stap 7
Aanpassen > Scherpte > Verscherpen
Stap 8
Lagen > Samenvoegen > Alle lagen samenvoegen
Stap 9
Bestand > Open je Kermis_draaimolen
Bewerken kopieren
Bewerken plakken als nieuwe laag
Stap 10
Afbeelding > Formaat wijzigen > 1 keer 80%
Alle lagen niet aangevinkt
Stap 11
Effecten > 3D-effecten > Slagschaduw
Vertikale Verschuiving > 3
Horizontaal > 3
Kenmerken Dekking > 40
Onscherpte > 25
kleur > Zwart
Stap 12
Lagen dupliceren
Afbeelding > Spiegelen
Zet de Kermis_draaimolens goed op elkaar !
Stap 13
Neem je tekst gereedschap
Zoek je font Edwardian script ITC
Typ je tekst Carousel
Stap 14
Lagen Vectorlaag > Omzetten in rasterlaag
Effecten > 3D-effecten > Slagschaduw
Vertikale Verschuiving > 1
Horizontaal > 1
Kenmerken Dekking > 100
Onscherpte > 1
kleur > Zwart
Stap 15
Sluit nu al je lagen
Activeer de achtergrond
Stap 16
Effecten > Filter unlimited 2.0 > Buttons > Frames
3D glass frame 3
Met de frame size op 10
Stap 17
Open al je lagen weer en alleen de 1 ste Kermis_draaimolen Aktief maken = Kopie van Raster 1
Laat de 2 de Kermis_draaimolen nog op slot
Zorg dat een van de 2 lagen open geactiveert is
Stap 18
Bewerken > Samengevoegde kopië ren
Stap 19
Open je Animatie Shop
Plakken als nieuwe animatie
Stap 20
Naar je Paint Shop Pro
Sluit de 1 ste Kermis_draaimolen
Stap 21
Open je 2 de Kermis_draaimolen
Bewerken > Samengevoegde kopië ren
Stap 22
Naar je Animatie Shop
Bewerken > Plakken > Na actieve frame
Stap 23
Terug naar je Paint Shop Pro
Sluit de 2 de Kermis_draaimolen
Stap 24
Open je 1 ste Kermis_draaimolen weer
Bewerken > Samengevoegde kopië ren
Stap 25
Naar je Animatie Shop
Bewerken > Plakken > Na actieve frame
Stap 26
Terug naar je psp
Sluit de 1 ste weer
Open je 2 de Kermis_draaimolen
Bewerken Samengevoegde kopië ren
Stap 27
Naar je Animatie Shop
Bewerken Plakken > Na actieve frame
Stap 28
Bewerken > Alles selecteren
Animatie eigenschappen voor frame 45
Stap 29
Sla je bewerking op als GIF
Bestand > Opslaan als
Geef het een naam Draaimolen
Opslaan
Volgende
Volgende
volgende
Voltooien
Ik hoop dat ik het allemaal duidelijk heb uitgelegd
mochten er toch nog vragen zijn, dan hoor ik het graag !
Email Gerard Lenting
Gerard Lenting All rights reserved
|
|
|
|
|
|
|
|