Voor ( Paint Shop Pro: 8 - 9 - 10 - 11 - Photo X2 - Pro.X3 - Pro.X4 )

Ik heb deze les in stapjes geschreven om daar een beter overzicht op te hebben.
© Een tutorial van Gerard Lenting

Kermis Draaimolen



***  Neem deze pen mee om te weten waar je gebleven bent.  ***


Benodigdheden

Materialen  

Filter unlimited 2.0  

Stap 1

Open een nieuwe afbeelding
Breedte650
Hoogte500
Transparant



Stap 2

Zet je voorgrondkleur op #18476E
En je achtergrondkleur op #c1ab82

Stap 3

Vul je afbeelding met je voorgrond > kleur > #18476E
Bestand > Open > Kopieren > kermis_achtergrond plakken als nieuwe laag

Stap 4

Bestand > Open > Kopieren > kermis_achtergrond_1 plakken als nieuwe laag

Stap 5

Bestand > Open > Kopieren > kermis_achtergrond_2 plakken als nieuwe laag
Ik heb er 3 stuks neergezet

Stap 6

Bestand > Open > Kopieren > kermis_achtergrond_3 plakken als nieuwe laag
Ik heb er 2 stuks neergezet

Stap 7

Aanpassen > Scherpte > Verscherpen

Stap 8

Lagen > Samenvoegen > Alle lagen samenvoegen

Stap 9

Bestand > Open je Kermis_draaimolen
Bewerken kopieren
Bewerken plakken als nieuwe laag



Stap 10

Afbeelding > Formaat wijzigen > 1 keer 80%
Alle lagen niet aangevinkt



Stap 11

Effecten > 3D-effecten > Slagschaduw
Vertikale Verschuiving > 3
Horizontaal > 3
Kenmerken Dekking > 40
Onscherpte > 25
kleur > Zwart



Stap 12

Lagen dupliceren
Afbeelding > Spiegelen
Zet de Kermis_draaimolens goed op elkaar !

Stap 13

Neem je tekst gereedschap
Zoek je font Edwardian script ITC
Typ je tekst Carousel

Stap 14

Lagen Vectorlaag > Omzetten in rasterlaag

Effecten > 3D-effecten > Slagschaduw
Vertikale Verschuiving > 1
Horizontaal > 1
Kenmerken Dekking > 100
Onscherpte > 1
kleur > Zwart



Stap 15

Sluit nu al je lagen
Activeer de achtergrond

Stap 16

Effecten > Filter unlimited 2.0 > Buttons > Frames
3D glass frame 3
Met de frame size op 10



Stap 17

Open al je lagen weer en alleen de 1 ste Kermis_draaimolen Aktief maken = Kopie van Raster 1
Laat de 2 de Kermis_draaimolen nog op slot
Zorg dat een van de 2 lagen open geactiveert is

Stap 18

Bewerken > Samengevoegde kopieren

Stap 19

Open je Animatie Shop
Plakken als nieuwe animatie

Stap 20

Naar je Paint Shop Pro
Sluit de 1 ste Kermis_draaimolen

Stap 21

Open je 2 de Kermis_draaimolen
Bewerken > Samengevoegde kopieren

Stap 22

Naar je Animatie Shop
Bewerken > Plakken > Na actieve frame

Stap 23

Terug naar je Paint Shop Pro
Sluit de 2 de Kermis_draaimolen

Stap 24
Open je 1 ste Kermis_draaimolen weer
Bewerken > Samengevoegde kopieren

Stap 25

Naar je Animatie Shop
Bewerken > Plakken > Na actieve frame

Stap 26

Terug naar je psp
Sluit de 1 ste weer
Open je 2 de Kermis_draaimolen
Bewerken Samengevoegde kopieren

Stap 27

Naar je Animatie Shop
Bewerken Plakken > Na actieve frame

Stap 28

Bewerken > Alles selecteren
Animatie eigenschappen voor frame 45

Stap 29

Sla je bewerking op als GIF
Bestand > Opslaan als
Geef het een naam Draaimolen
Opslaan
Volgende
Volgende
volgende
Voltooien




Ik hoop dat ik het allemaal duidelijk heb uitgelegd
mochten er toch nog vragen zijn, dan hoor ik het graag !

Email Gerard Lenting



© Gerard Lenting All rights reserved